لیست اختراعات عليرضا نقوي مقدم
در دستگاه هاي آبساز مشابه در بازار دنيا از مكانيزم هاي مختلفي براي تصفيه آب استفاده شده است كه توان برق بسيار زيادي مصرف ميكند و از لحاظ اقتصادي معمولا مقرون به صرفه نيست . در طراحي اين دستگاه از سيكل جذبي آمونياك استفاده شده است (سيستمي كه در يخچال هاي نفتي قديمي استفاده ميشد) كه منبع تغذيه آن انرژي حرارتي ميباشد و هيچ كمپرسوري در آن استفاده نشده است. مصرف انرژي حرارتي آن آن قدر كم بوده كه با صفحات خورشيدي ميتوان سيستم را بكار انداخت . در طراحي دستگاه از تلفات انرژي حرارتي از پوسته ديگ بخار سيستم جذبي آمونياك استفاده كرده و از آن انرژي براي فرايند جداسازي آب شور (مثل آب دريا) استفاده شده است. دستگاه قادر است آب مورد نياز مصارف كشاورزي و شرب و صنعتي را از آب شور دريا توليد كند. همچنين دستگاه را ميتوان هم توسط صفحات خورشيدي و هم توسط برق شهري به كار انداخت. المنت الكتريكي استفاده شده در دستگاه كم مصرف بوده و با مصرف حدود 300 تا 600 وات دستگاه شروع به كار ميكند. تفاوت اصلي اين دستگاه با موارد مشابه اين است كه در دستگاه هاي ساخته شده توسط شركت ها و افراد، براي گرم كردن آب به صورت جداگانه از المنت يا روش هاي مختلف استفاده شده است ولي در دستگاه طراحي شده توسط ما، از تلفات گرماي ديگ بخار سيستم جذبي براي تبخير آب استفاده شده است كه اين مكانيزم باعث كاهش مصرف انرژي در فرايند جداسازي ميشود.
از مشكلات سيستم هاي هيبريد خودروهاي امروزي، پيچيدگي خط انتقال قدرت در اين خودروها بدليل وجود دو منبع انرژي ميباشد. اگر خودرويي هيبريد نباشد و بيرون از كارخانه مكانيزم هيبريدي را بخواهيم به آن اضافه كنيم، بايد خط انتقال قدرت خودرو كامل تغيير كند و اكثرا صرفه اقتصادي نخواهد داست مخصوصا براي ماشين هاي سنگين و تجاري. طرح مورد ادعا با عنوان كيت هيبريدي الكتروكاتاليتيك، بر روي موتور خودرو نصب شده و با بهره گيري از انرژي گرمايي دودهاي اگزوز موتور و تبديل آن به انرژي الكتريكي و انتقال انرژي الكتريكي به مبدل الكتروكاتاليتيك، از آب گازهاي هيدروژن و اكسيژن توليد كرده و داخل هواي ورودي موتور ميفرستد و باعث كاهش مصرف سوخت، افزايش راندمان موتور خودرو و كاهش آلايندگي هاي موتور خودرو ميشود. در اين طرح انرژي هاي تلفاتي موتور از طريق اگزوز را توسط سيستم توليد قدرت رانكين بازفرآوري كرده و انرژي الكتريكي از آن توليد كرده ايم. اين انرژي الكتريكي را به مبدل الكتروكاتاليتيك منتقل كرده و صرف الكتروليز آب و تبديل آن به هيدروژن و اكسيژن كرده ايم. با اضافه كردن هيدروژن و اكسيژن توليدي به هواي ورودي موتور، باعث افزايش ارزش حرارتي سوخت و احتراق كامل در محفظه احتراق خواهيم شد.
موارد یافت شده: 3